Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Stel dat er een betaalbaar (dus een eerder laag tot zeer laag) basisinkomen zou worden ingevoerd, zou dat dat dan alleen gelden voor de mensen van ons eigen volk of zou dat dan ook worden toegekend aan zogenaamde 'nieuwkomers' ????????? Indien dat laatste het geval zou zijn, dan zou er een massale immigratiegolf naar ons land ontstaan waardoor dat (lage) basisinkomen onbetaalbaar zou worden of toch fors zou moeten worden verlaagd. De invoering van een basisinkomen (zo dit reeds wenselijk zou zijn, wat ik sterk betwijfel) zou dus alleen maar haalbaar zijn indien er tegelijkertijd ook een strikte immigratiestop zou worden ingevoerd.
|
Citaat:
Bericht van de moderatie:
@ Cynicus: ik ga uw bericht in dit topic wel laten staan (omdat het toch een heel klein beetje verwant is met het economische aspect van het basisinkomen), maar ik verzoek u met aandrang om reacties in de toekomst in het juiste topic te plaatsen (m.a.w. reageer eens inhoudelijk en on-topic in plaats van oeverloos gezwam tot treurnis toe te herhalen) en bovendien wijs ik u er op dat noch in dit subforum noch op dit forum in het algemeen 'spammen' toegestaan is!
|
Ik vindt de opmerking van Cynicus een terechte opmerking. Immers de toegang tot het Vivant-Sociaal-Stelsel is zonder voorwaarden. Wat zou er gebeuren met een winkel die alles gratis geeft? Veel volk!
Cynicus geeft dan ook een zwak punt aan in het Vivant model. Je kan ook besluiten dat het enkel wereldwijd kan toegepast worden. Een zeer inhoudelijke opmerking dus!