Het Grote Foefelboek voor Kleine Zelfstandigen
De Luxleaks zijn wat ze zijn: de rijken spelen vals. Maar dat is al zo vanaf het ontstaan van het moderne kapitalisme, dus niks nieuws. Sterker zelf: het kapitalisme is van nature een vals spel. Dus dat kan kloppen.
We moeten echter veel meer focussen op de echte valsspelers, de kleine zelfstandigen, die elke dag opstaan met de vraag "hoe kan ik vandaag weer foefelen?"
Wij staan heel veel van onze koopkracht af aan die kleine zelfstandigen en ondernemingkjes, die zonder onze consumptie natuurlijk niet kunnen bestaan.
Laten we hen dus helpen, door het opstellen van de nieuwe bestseller Het grote foefelboek voor kleine zelfstandigen: praktische tips om zonder kleerscheuren elke dag weer te kunnen foefelen.
Om dat boek op te stellen zal ik natuurlijk zelf eerst kleine zelfstandige worden. Om de daad bij het woord te voegen. Al foefelend denk ik met de publicatie van Het grote foefelboek heel rijk te worden. Want daarna word ik zo'n bekende vlaming die overal kan gaan liggen lullen op de radio, op TV en op Youtube, waarna ik een consultingbureauke opricht (als kleine zelfstandige) om vooral voort te lullen, samen met de collega's - de kleine zelfstandigen.
Ik foefel, dus ik ben.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
|