Bron
Detail tekst:
Citaat:
In een interview met De Standaard geeft minister van Financiën Johan Van Overtveldt toe dat sommige regeringsmaatregelen abrupt zijn. Maar ze zijn volgens hem nodig door de erfenis van het verleden. ‘Het water is ons nu tot de lippen gestegen. Daarom moeten er snel maatregelen genomen worden om het waterpeil te doen zakken.’
|
Ik heb het niet breed moet met de regelmaat van de klok in mijn lege zakken tasten en ik had evengoed mee kunnen gaan staan schreeuwen en roepen en wat dingen gaan stukslagen daar in Brussel ware het niet dat ik volledig akkoord ga met de denkpiste van Van Overtveldt.
Wie waren die roepers eigenlijk, zij die om 3u 's nachts in ellenlange rijen staan aan te schuiven voor de nieuwe iPhone?
Zij die al voor de school eindigde voor een vakantie stonden aan te schuiven op Zaventem om het één of andere snoepreisje te ondernemen?
Zouden beter hun al dan niet 'groot bakkes' gehouden hebben want wat met op huidig ogenblik probeert te doen is het rechttrekken van een jarenlang verkeerd beleid en dat vraagt 'offers' ... Als wij daar met zen allen in lukken die offers op een 'deftige' (ik heb niet de kennis en de kunde dat uit te rekenen) manier te brengen zullen die op de lange duur misschien vruchten afwerpen en onze kinderen en kleinkinderen al niet direct met een torenhoge schuld opsolferen van bij de geboorte en wij mensen er uiteindelijk zelf 'terug' beter van worden.
Ik kan mij vergissen maar 'vernissen' is menselijk niet?