Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demogorgon
Je wil weten hoe de hedendaagse moslimwereld eruit ziet ipv van verwijzingen naar de eeuwenoud tot stand gebrachte Koran ? Geen probleem, het resultaat blijft immers toch hetzelfde.
De Islam is nu een eeuwenoud achterlopend fenomeen geworden in de wereld die bestaat uit volstrekt verouderde opvattingen en de daarmee samenhangende belangen. De grote meerderheid van moslims gaan er nog steeds van uit dat de Koran universeel is die geldt voor alle tijden en plaatsen, terwijl dit boek eigenlijk enkel zou moeten gelden voor een heel andere tijd die allang voorbij is.
In feite lopen de moslims algemeen bekeken fameus achter in hun ontwikkeling van het religieus denken.
Binnen de Islam is ook nu nog twijfel en zelfkritiek niet toegestaan, een feit waarop moslims biezonder trots zijn daar ze het een teken van sterkte vinden.
Twijfelaars worden als zwakkelingen aanzien door de moslims.
Wederom is dit feit een symptoom van zwakte en rigide onbuigzaamheid van deze gevaarlijke religie. Voor de hedendaagse moslims is de Koran nog steeds een boek dat boven ieder twijfel en kritiek verheven is en de "ontwetende" ongelovige mag daar niets op aan te merken hebben zoniet weekt dit woedeuitbarstingen los bij de moslim.
|
Moest je nu eens _echt_ de Koran lezen, dan zou je tot de vervelende vaststelling komen dat het vol staat met aansporingen om nederig, broederlijk en vergevingsgezind te zijn. Sja, verouderde opvattingen zeker?
[font=arial,helvetica][size=2]
3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid. [/size][/font]
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt, [/size][/font]
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. [/size][/font]
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
[/size][/font]
[font=arial,helvetica][size=2]-- De Koran, 109
[/size][/font]