Los bericht bekijken
Oud 10 november 2014, 10:30   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Yep, bijna absolute armoede bestaat wel degelijk in België. Ik ben er het ultieme bewijs van. Momenteel moet ik het met 170€ in de maand doen. Over het hoe en waarom ga ik niet uitwijden. Maar ik kan jullie verzekeren dat het niet te doen is om met zo'n klein bedrag fatsoenlijk te eten, zich te verzorgen, zich te kleden etc. etc.

Ik ga het dan ook niet lang meer rekken, de stress alleen al van voortdurend te denken 'hoe zal ik rondkomen?' vergt veel van een mens ... te veel ....

Soms denk ik aan prostitutie, andere keren aan zelfmoord ... en andere keren aan gewoon niets meer ... Ik ben zodanig leeg vanbinnen dat ik van dag tot dag leef en het einde afwacht .....

Binnenkort zal ik wellicht naar het Ocmw moeten omdat ik niet meer op een werkloosheidsuitkering zal moeten rekenen. M'n familie keert me de rug toe want in hun ogen ben ik een loser die het niet verdient van een menswaardig bestaan te leiden. Kerstmis zal ik alleen moeten vieren, terwijl zij zich tegoed zullen doen, plezier zullen hebben en over me zullen zitten roddelen. O, wat haat ik ze. Ik haat ze evenveel als die kleinburgerlijke N-VA'ers die op de werklozen zitten te kakken, en denken dat mensen zomaar jobs kunnen toveren.

Zijn dit de mechanismen die achter armoede schuilen i.e. zich berusten in zijn/haar lot, en de dood afwachten ... of is in opstand komen/ervoor vechten een betere optie?

Thanks van hier constructieve antwoorden op te willen geven, geen spot of leedvermaak pls, het is zo al erg genoeg ....
Sorry maar dit is er nu echt over!
Je hebt het duidelijk aangegeven" werken doe ik niet, want ik heb schulden en beschik niet over eigen inkomen dus leef ik liever van mijn uitkering".
Dat wil ik nog respecteren, maar dan dit gejammer?
Je kon gaan werken, je wilde niet werken, hou eens op met zoveel aandacht te eisen voor je persoon op dit forum!
alice is offline   Met citaat antwoorden