“Allochtone kinderen met een taalachterstand worden al te gemakkelijk in dezelfde klas gestoken als kinderen met zware gedragsstoornissen of dyslexie. Zo maak je bestaande verschillen natuurlijk groter.“
Temsamni vertolkt weer perfect de klassieke slachtofferrol van de allochtoon, om precies te zijn van de moslim-allochtoon. Andere allochtone groepen hebben duidelijk minder behoefte om slachtoffer te spelen.
Temsamani moet zich eerst en vooral de vraag stellen waarom allochtone (moslim)kinderen een taalachterstand hebben. Waarom leren 3de en 4de generatie magrebijnen het Berbers of Arabisch als 1ste taal of moedertaal aan hun kinderen? Hebben ze na 3 generaties nog niet door dat dit niet de Belgische nationale talen zijn? Waarom houden deze nieuwe Belgen zo strikt vast aan een magrebijnse opvoeding en moedertaal terwijl ze tegelijkertijd schreeuwen om toch maar als nieuwe Belgen behandeld te worden? Pure integratie-onwil is dat en dat is eigen aan de moslims. Andere 4de generatie migrantenkinderen waar ook ter wereld leren al lang niet meer de moedertaal van hun (over-)grootouders. Die zijn of voelen zich trouwens geen migrantenachterkleinkinderen meer, want zijn volledig geassimileerd, zoals het hoort.
Het zijn de moslim(groot)ouders zelf die de kansen van hun kinderen verkloten door ze in een achterstandspositie te duwen.
Daar hoeven we helemaal geen medelijden mee te hebben, en nog minder tijd, geld en energie in te steken op de kap de van belastingbetaler. Het haalt toch niets uit.
|