Los bericht bekijken
Oud 19 november 2014, 22:18   #172
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk zo'n grafieken zijn niet impressionant te noemen voor mij
de uitleg is eenvoudig:

Als je als koppel werkt, en je verteert 10.000euro per jaar en verdient 50.000euro per jaar, dan begin je uw carriere als armeklooi met 0 euro, en eindig je uw carriere met een impressionante 1.7miljoen euro zonder interesten

De vraag die ik nu aan u wil stellen, aangezien uw grafiek perfect weergeeft dat 5% rijker kan zijndan 1.4miljoen, dan begrijp ik wel niet het probleem ?
Waar zit die ongelijkheid...

Die twee mensen hebben gekozen om hun consumptie uit te stellen, en dit weldegelijk 40jaar aan een stuk, terwijl de andere koppels hebben gekozen om op reis te gaan ,te consumeren, auto's te kopen, restaurant , dure fleskes kraken, en bordelen bezoeken.. Jawel...

Dus waarom zouden die 5% nu slecht zijn
?
Heb ik dat dan ergens geschreven? Ik heb enkel de link gegeven naar de studie waarop al die discussie's over vermogensbelasting gebaseerd zijn.
De opmerkingen die ik tot nu toe gaf zijn te vinden op vorige bladzijde. Ik citeer mijn antwoord aan TOMAS: #157
Citaat:
Gij noemt dat een realistische belasting? Ik noem dat wettig geregelde diefstal.
Ik kan enkel beamen hetgeen gij schrijft. De zelfstandigen die een gans leven keihard gewerkt hebben, zuinig geleefd en geld opzijgezet (of onroerend goed gekocht om te verhuren) om hun pensioentje van minder dan 1.000 euro aan te vullen worden bestolen met deze belasting.

Verder vind ik het héél vreemd dat men het altijd heeft over gezinsvermogen. Daarom dat ik die studie aanhaalde. Wat is een gezin? Telt dat ook voor feitelijke samenwonenden? Of gaat men vooral getrouwde koppels straffen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden