Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Enkele factoren die een rol spelen in mijn beslissing:
- lage levenskost (voeding, transport, onderhoudskosten)... Fiji is tropisch en supermarkten zijn goedkoop omdat hun eigen bevolking het anders niet kan betalen. Transport kost maar een habbekrats en je huis heeft geen dikke isolatie nodig omdat het het hele jaar door warm is.
- klimaat: lijkt me vanzelfsprekend dat ik liever warm woon
- cultuur en veiligheid: Ik wil weg van alle stress in een Europese maatschappij waar mensen een slaaf van de bank zijn tot hun lening is afbetaald. Fijianen hebben een award gewonnen als meest blije mensen op de wereld. Je absorbeert die blijheid door er heen te gaan. Een gevoel dat veel Belgen niet kennen. Over sociaal isolement moet ik me geen zorgen maken, oa om wille van het toerisme.
|
Billijk, hiervoor zou politiek eerst moeten wakker worden opdat dit kan hersteld worden. Geen gebrek aan oplossingen om dat te realiseren, het klimaat is natuurlijk een afzonderlijk gegeven.
Citaat:
Financieel: Er staan me 2 erfenissen te wachten, ik heb spaargeld en ouders willen evt ook steunen. Los daarvan wil ik enkele jaren werken en sparen voor ik de beslissing neem. Maar ik vind het belangrijk dat ik een strategische keuze maak en grond koop die in de toekomst in waarde zal stijgen, of ten minste niet zal afnemen.
|
Gezien je sociale bewogenheid heb je die eigendom niet nodig, je kan die erfenissen beter gebruiken om anderen te helpen en dan creëer je echte waarde.
Citaat:
Hoe dan ook wil ik me niet blauw betalen voor grond in Europa, enkel en alleen omdat het "vol" is en ik moet concurreren met een hoop anderen die willen bouwen. Bouwen in België lijkt me strategisch gezien een domme beslissing om wille van de prijs van grond (x10 in het laatste decennium)
|
Dit probleem is opgelost aangezien je bezitsdrang niet meer van toepassing is.
Citaat:
Werkgelegenheid: Dit wordt een uitdaging. Ik ben achteraan in de 20 en heb 3 jaar gereisd, en er zullen er nog 2 volgen vanaf februari. Zodra mijn huis (waar dan ook) is afbetaald, wil ik een job vinden om basale levenskosten te dekken. In Fiji is dat verdomd moeilijk. Ik zou vrijwilliger kunnen zijn in scholen, en via internet mijn basale kosten (vooral voeding) kunnen dekken
|
Door je erfenissen kan je nog een hele tijd verder, ondertussen help je met dat geld de lokale bevolking en kan je een organisatie opzetten. Op deze manier help je bij het implementeren van een co-creatieve gemeenschap wat ook aan jou werk verschaft. Ik zou hetzelfde willen doen maar heb geen geld ter beschikking, jij hebt die luxe wel. Het enige dat je hoeft te doen is je idee van een huis kopen laten vallen, dat is achterhaald.