hoi hoi,
ik wil effe reageren op enkele uitspraken van superstaafje.
so far onthoud ik het volgende:
Citaat:
Dus de verkiezingsbeloften waren blufpoker alvorens de volledige kaart gekend was? Valt de uiteindelijke 'hand' dan tegen dat het spel plots een beetje 'verdoken' moet gespeeld worden?
|
Voor de verkiezingen is de volledige kaart uiteraard ongekend. Het is pas NA verkiezingen dat je weet wat je hand waard is. sukkel, dat noemt men "verkiezingsuitslag".
verder: De hand moet uiteraard niet open gespeeld worden, openheid is belangrijk helemaal op het einde, je moet je kiezers recht in de ogen kunnen kijken en verantwoorden wat je gedaan hebt en waarom je dat deed, wat dat betreft valt ons niks te beklagen so far. Maar die moment is niet persé nu al.
Als je op elke moment open kaart speelt geef je de kans aan gelijk welke randdebiel om allerlei "bezwaren" te brullen nog VOOR er een akkoord is.
De kunst van negociëren bestaat erin dat je niet de hele tijd alles op straat smijt maar eenmaal je hand gekend is effe rustig te praten met de anderen en te zien waar je staat, daar is niks oneervols aan.
Citaat:
Wie zijn precies de tegenstanders die de N-VA 'eruit' wensen?
Toch niet de regeringspartners zeker?
|
nou, gij om maar iemand te noemen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar op voorhand stoere praat verkopen helpt ons ook niks vooruit.
|
Wijze woorden.
Waarom worden die pas NA de verkiezingen gesproken ?
Is de reden om stoer te doen verdwenen?
|
Inderdaad, dat is zo,
Voor de verkiezingen moet je stoer vertellen wat je wil doen. Dat kan nuttig zijn als je bepaalde thema's erg belangrijk vindt en ze ZEKER gerealiseerd wil zien.
Ik geef een voorbeeld, voor de verkiezingen, bourgeois "we stappen ni in een regering zonder dat BHV splitsen gedaan is."
Reactie erop van somers ( die op vlaams vlak niet wil onderdoen om zen kiezers ni teveel te verliezen ) "Wij willen OOK BHV splitsen en ..."
Op die manier lok je immers van anderen ook sterke reacties uit waar zij dan later niet meer op kunnen terugkomen zonder gezichtsverlies te lijden.
NA de verkiezingen leg je zaken vast in een regeerakkoord en bespreek je binnenskamers HOE je dat dan gaat verwezenlijken en dan voer je dat ook effectief uit ipv elkaar te blijven aanvallen. Dat heet coalitievorming.
Citaat:
Ik ben benieuwd hoe onverwijld de N-VA er samen met haar kartel- en coalitiepartners zal in slagen om de grondwet te laten respecteren.
In elk geval een Herculische prestatie.
|
Wij gaan dat idd proberen te verwezenlijken,
als het van u afhing bleven we de grondwet overtreden ?
Citaat:
De gemakkelijkheidsoplossing voor wie zonder argumenten valt, en niet genoeg 'jus' heeft om de schijn op te houden.
Wie op pijnlijke plekken duwt gaat het blok-hoekje in.
|
man, als ge nu eenmaal populistische nonsens aanreikt en niks realisme aan de dag legt en niet consequent zijt kan ik u bezwaarlijk als iemand met een realistisch plan omschrijven he ?
Maar je hebt gelijk, ik had u niet met de blokkers moeten vergelijken, das een belediging voor de blokkers, zij zijn (wat je er verder ook van zegt) niet zo getikt als gij.
Citaat:
En dat tegenover een pasbenoemde crypto-blokker.
|
vraagje,
Wat bedoel je hier precies mee ?
Citaat:
Een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik wed een beetje op twee paarden.
Enerzijds aantonen dat jullie onbeduidende restafval van de splinterbom VU zijn, opgeslorpt door CD&V als lokkebrood om minder racistische flaminganten hun stemmetje te ontfutselen.
Anderzijds de hetze tussen de 'goei' en 'slechte' Vlamingen levendig houden.
|
twee dingen hierop:
1 - Dat "opgeslorpt" is U - overigens verkeerde - interpretatie van een tijdelijke samenwerking, wij vormen aparte en onafhankelijke facties.
2 - Je wil dus tussen verschillende groepen mensen (
goeie en slechte vlamingen - wat dat ook mogen zijn in uw zieke geest) ruzie stoken en trachten het wederzijds begrip en overeenkomen moeilijker te maken en de maatschappij gepolariseerd helpen houden.
Zeg nog eens dat je niet op het blok lijkt ... zij worden daar nu voor vervolgd.
Hoe zat het trouwens met de racismeklacht van de BUB tegen de NVA ? ik heb daar eens wat over gelezen op de site maar sindsdien niks meer van gehoord, veel geblaat en weinig wol he ?
Citaat:
Heeft de N-vA misschien geen ambitie om BELGIË te verrotten?
Dan heeft de kartelkuur nog iets goeds opgeleverd.
|
Nope, wij willen heel graag belgië opsplitsen.
pech voor u unitaire droom dus.
Citaat:
't Voordeel van een partijloze is dat hij om het even wie gelijk mag geven als het hem uitkomt. Mij in het blok-hoekje duwen brengt me hoegenaamd niet van mijn stuk ... Ik mag en kan probleemloos een Vlaamsblokker gelijk geven als ik dat wens.
|
Je hebt dan toch door een partijloze te zijn, ik vond allang dat jullie bub'ers geen partij hebben en eigenlijk te marginaal zijn om serieus genomen te kunnen worden maar ik ben blij dat
jij dat nu ook inziet.
Het gelijk toekennen naargelang het je uitkomt, ... dat IS populisme.
Dat komt niet betrouwbaar over en duidt erop dat jullie niet veel principes hebben.
Ik ben ook perfect in staat om blokkers gelijk te geven als ze het hebben, sommige van mijn beste vrienden zijn blokkers. Ik ga niet tegenover bepaalde mensen toegeven dat ze gelijk of ongelijk hebben naargelang welke strategie ik wens te volgen.
Citaat:
Ik ben niet beperkt in het kiezen van 'bondgenoten'.
Als in de politieke visvijver de ene roofvis de andere verrot bijt, dan mag ik beurtelings beiden ophitsen tot ze mekaar gefileerd hebben.
Dan sta ik klaar met mijn grillpan.
|
Bedenkelijke strategie.
Dat noem ik dus (nogmaals) plat opportunisme.
Je hebt op één punt wel gelijk moet ik achteraf toegeven, jij bent niet even erg als blokkers, dat is een belediging voor de blokkers, jij bent een pak erger.
mvg.melf