Los bericht bekijken
Oud 21 november 2014, 11:12   #124
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ik vrees een beetje dat dit alles praat voor de vaak zal blijken, ondertussen zijn de Chinezen en de Russen heel wat anders van plan. Time to wake up en even prioritieten stellen?

Kijk laten we een wereld inbeelden zonder goud. Denk je nu echt dat de euro dan geen waarde zou hebben? We kopen zoals ik zeg hele baskets goederen, materialen, metalen, grondstoffen, afgewerkte produkten, diensten, voegen zelf diensten toe en dat is allemaal een 'economische waarde'. En goud is gewoone en fraktie van dat geheel.
Er is niets of niemand die een kilogram goud nodig heeft om handel te doen met een munteenheid. het mooiste bewijs is de bitcoin. Die heeft geen enkele waarde, en toch zitten mensen die eenheid te gebruiken om handel te drijven met elkaar. Dus ja een munt is een eenheid die gewoon afspraken vastlegt, en wat je wilt hebben is dat die munt ook uw kapitaal kan teleporteren naar de toekomst.

Ik ga nog een ander voorbeeld geven:
Wat gebeurt er met geld sinds de banken elektronische rekeningen ingevoerd hebben,en dat geld zo alaminute kan overgeschrevenworden van één rekening naar de andere ?

Het antwoord is simpel: de geldhoeveelheid of de snelheid van het gebruik van het geld in omloop kan verdubbelen over één nacht tijd, zonder dat de nationale bank daar vat op heeft.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden