Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Heb ik dat ooit ergens geïnsinueerd ? Dat de werkgevers hun 'vuil jobkes' tenminste geven aan werknemers met een volwaardig contract en dito bescherming. Niet aan een groep leefloners of werkzoekenden die als afvalbak gebruikt gaan worden om de meest stompzinnige activiteiten te gaan uitvoeren.
Niemand krapt graag mos tussen de stenen uit of ruimt graag hondendrollen op (want sommigen zien zulke activiteiten als het 'ideaal' voor wat zij dan potverteerders van de samenleving noemen), laat dit vernederende werk dan tenminste doen door mensen die redelijk betaald worden en vast in dienst zijn.
We leven in een tijd waarin werkzoekenden het mikpunt zijn geworden van bepaalde 'politieke strekkingen'. De bevolking wordt massaal tegen zulke 'zwarte schapen' opgezet. Culpabilisering ten top ! Terwijl objectief gezien een hardere strijd tegen bijvoorbeeld de fiscale fraude ettelijke malen meer kan opleveren dan de werklozen in hun portemonnee te zitten en aan hun rechten te knabbelen. Maar daar maakt men zich natuurlijk niet populair mee, want een niet onbelangrijk deel van het kiespubliek van die 'stekkingen' doet volop mee in dat fraudesysteem. Ik wil zulke lieden nu nog niet resoluut 'witteboordcriminelen' noemen, maar sommige praktijken komen toch aardig in de buurt.
|
Wat is volgens u dan precies het verschil ?
Ik zie er geen hoor.
Zoekt ge echt geen uitvluchten om toch maar niet te moeten werken?
Ge weet toch dat die jobkes nu niet gedaan worden.