Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave
Wat een nonsense allemaal weer. Kernenergie kan alleen maar bestaan doordat overheden dat organiseren en subsidieren, en dan ook nog het gros van de kosten over de schutting gooien. Het enige wat er duurzaam aan is, is het afval, en de vervuiling wanneer het weer eens ergens misgaat.
Dat maakt het voor mij niet meteen een taboe, maar wel gewoon een onaantrekkelijke optie die onaantrekkelijker wordt naarmate de duurzame alternatieven zich beter ontwikkelen, en dat doen ze razendsnel.
Als je stinkhippies wil pesten ga dan walvis eten of zo. Kernenergie zit aan het einde van zijn tijdraam.
|
Het enige in die sector dat zich razendsnel ontwikkelt, zijn de subsidies die sossen La Freya uitdeelt op onze kosten.
Ik ben eigenlijk ook grote voorstander van die alternatieve energie. Maar ik ben nog grotere voorstander van zekerheid van bevoorrading voor de volgende 30 tot 50 jaar.
.
|