Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leenmans
Weet je niet (of wil je het niet weten) dat Eliootje de belasting op de liquidatiebonus met 150% heeft verhoogd (je zal dat begin 2015 wel merken aan de duizenden zelfstandigen/ondernemers die hun zaak hebben stopgezet) en de roerende voorheffing van 15 naar 25%?
En dat noem jij een beetje! 
|
Die liquidatiebonus is al terug gedraaid. En daarbij 150 % van wat ? Dat klinkt veel maar zegt juist niet met uw lepe trukken gij.
Die roerende voorheffing trof iedereen behalve de echt armen en was niets in vergelijking met wat ons nu uit onze zakken wordt gehaald. Deze regering gaat me als gewoon werknemerke meer dan 100.000 euro in heel mijn leven kosten. Dat is 5 jaar dat ik volledig voor de staat ga mogen werken. Woonbonus weg, index sprong, elektriciteit en water en rust huis en openbaar vervoer duurder en dan heb ik gelukkig nog geen kinderen want die zou ik niet eens meer kunnen laten studeren, langer werken, meer werken, anciënniteit weg, ... elke dag hoor ik nog nieuwe belastingen of minder inkomsten. Nog nooit ofte nooit of te nooit in de geschiedenis van de moderne mensheid heeft een regering zoveel gestolen van de bevolking. De hele politiek van gematigde zekerheid voor iedereen door herverdeling komt hierdoor op de helling te staan en de gevolgen zijn niet te voorzien. Of misschien toch wel. Het is waarschijnlijk niet voor niets dat de politie en het leger extra budget krijgen, dat de NVA die portefeuilles heeft op geëist en dat ze voortdurend in het nieuws zijn. Hier komt oorlog of burgeroorlog van.