Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt
Ach juist ja. Als de vorige regering een beetje bespaart op kap van de rijken dan heet dat belasten en als deze regering ongezien massaal bespaart op de rug van de minder rijken en de armen dan blijft dat politiek correct besparen. Excuseer mij dat ik nog niet volledig mee ben met de newspeak van big brother.
|
hmmm...
als een werkloze 15.000euro per jaar krijgt is dat volgens mij een kost...
de overheid beschouwt dat als een budget....
als een werkloze gaat werken voor 20.000euro pe rjaar en daar nog 5000euro belasting en 10.000SZ bovenop betaalt, bestaan er van die systemen waar de overheid zo 5000euro subsidie geeft.
Dus als de overheid iets teruggeeftvan haar overbelasting, beschouwt ze dat als een subsidie. Als ze moet bezuinigen schaft ze de subsidies aan de privé af;... Dus ja de bedrijven moeten dan maar 15.000euro dokken. En dat vinden ze dan raar dat ineens de tewerkstelling zakt..
ALs ze dan 15.000euro lasten op arbeid betalen de werknemers en daardoor 15.000euro minder uitgeven is volgens mij het verschil tussen werken en niet werken 30.000euro
Volgens mij is dus elk getal die kleiner is dan 30.000euro betalen als subsidie beter dan die 15.000euro geven voor werkloosheid
Dus gelijk wie tewerkstellen door bvb geen sociale lasten en geen belastingen te moeten betalen is altijd beter dan die 15.000 euro te moeten betalen. Dus budgetneutraal zonder 1 euro inkomsten is nog altijd beter dan 15.000euro moeten betalen. Maar nee de overheid rekent zo niet....
Jongens toch, leer eens MACROECONOMISCH DENKEN...