Los bericht bekijken
Oud 6 december 2014, 15:10   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eigenaren van ziekenhuizen denken dat hoe meer ze zagen en klagen, en hoe meer druk ze uitoefenen via hun zuil, hoe meer subsidies ze kunnen lospeuteren.
Het bericht dat ze bijna failliet zijn, helpt daarbij enorm natuurlijk.

Kleine, heel kleine anecdote:
ik mocht onlangs sponsor zijn van de hartafdeling van een Vlaams ziekenhuis met een mooie reputatie.
Als de schone verpleegsters langs kwamen voor oa de temperatuur van mijn goddelijk lichaam te meten, dan moesten zij dat doen met zo'n ouderwetse thermometer. Maar dan, daarna, wonder boven wonder, konden zij dat invoeren in een laptop die ze meesleurden op een wieltjesstel, zodat het rechtstreeks draadloos opgenomen werd in het e-dossier van het ziekenhuis.
Wel centen voor 't een, geen centen voor 't ander.

Ik heb verder ook al eens gedacht om een draad op te starten.
Stel dat een aantal grote farma-bedrijven/chirurgen zo succesvol zijn dit jaar, dat ze met zijn allen ineens 20 nieuwe geneesmiddelen/operatietechnieken uitvinden, die spectaculair zullen zijn voor de gezondheidstoestand, maar ... wel enorm duur.
Kunnen wij als maatschappij het aan om onze gezondheidsfactuur met 30 procent te laten stijgen, als daar vb. een verlenging van een kwaliteitsvolle (!) levensduur van 5 jaar mee gewonnen wordt ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden