mijn nieuwe kip is stuk
Ik heb vorige maand een legkip gekocht om mijn afval te verminderen. Nu legt ze wel maar nooit in het doosje. Erger nog. Soms doet ze er haar gevoeg in en moet ik eieren kopen om terug een rein doosje te hebben. De marktkramer waarvan ik de kip heb gekocht weigert de kip terug te nemen en een goede te geven. Normaal verplicht de Belgische staat twee jaar garantie. De kip is duidelijk stuk of verkeerd gedresseerd. Elke normale kippenkoper verwacht van een volwassen kip toch dat het beestje gedresseerd is en weet dat ze de eitjes op de juiste plaats moet leggen. Men koopt toch ook geen volwassen kat die op de mat kakt en dan het tapijt kapot trekt. Hoe moet ik dit verder aanpakken ?
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek
"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
|