Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Nee kallikles, daar gaat het niet om.
Ik zal zelf wel beslissen wat ik bedoel, dat hoef jij mij niet voor te schrijven.
Er is niets mis met marokkaanse of turkse vrouwen. Uiteraard wel als die op hun werk verschijnen met een doek op. Zelfde redenering gaat op voor iemand die op zijn werk verschijnt met een kruis of whatever.
|
Whatever is in het Frans "n'importe quoi" en "n'importe quoi" beschrijft heel goed je redenering...
Wie bepaalt er wat er neutraal is of niet neutraal? Philippe Dewinter? Wie heeft bepaald dat een vrouw met een hoofddoek niet neutraal is, en een vrouw in KAV-uniform (i.e. rok tot net onder de kniën, al dan niet met de fameuze botjes) of iemand met een piercing of een tatouage wél neutraal? Wie heeft er bepaald welk lichaamsdeel je mag bedekken en welk lichaamsdeel niet?
Isabelle Gatti de Gammont, de bekende Belgische feministe, bekloeg zich ooit over een leerlinge die het had gewaagd om zonder hoofddeksel op school te verschijnen. Zelfs voor feministe Gatti de Gammont was dit een ongeoorloofde aanslag op de openbare zeden! Om maar te zeggen dat tijden kunnen veranderen...
Het is in dit opzicht frappant dat men niemand, maar dan ook niemand ooit een verbod van religieuze symbolen heeft gevraagd tot Philippe De Winter begonnen klagen over hoofddoeken in het straatbeeld - "ge voeldau ier nimmer tauwes!". Toen moesten ineens alle wetten en reglementen worden aangepast om meer "neutraliteit" te bekomen, d.w.z. om de bestaande diversiteit van de Belgische samenleving te weigeren en negeren.
Maar de toekomst is nu eenmaal divers, dus leer er mee leven! Nutteloze achterhoedegevechten zullen je niet helpen...