Los bericht bekijken
Oud 12 december 2014, 15:36   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Maar het is natuurlijk wel zo dat véél chauffeurs overduidelijk geen flauw idee hebben wat een roodwitte driehoek met een zwart kruis erin, betekent. Ik was onlangs ook passagier bij iemand die naar eigen zeggen 'een veilige chauffeur' is. Klopt: geen druppel alcohol aangeraakt die avond, nergens te snel rijden, maar ook nergens maar 1 per uur trager gaan rijden bij het naderen van een voorrang van rechts...
Volgende keer rij ik wel weer zelf.
Nog maar eens een bewijs dat die belachelijke VVR op kruispunten buiten de bebouwde kom afgeschaft moet worden omdat het gewoon niet werkt.
Geef toch de weg met het meeste verkeer absolute voorrang, gebruik die tellussen nu eens op zulke wegen.
In Belziek geven ze zelfs doodlopende wegen waar op het einde één huis staat VVR op wegen waar zwaar verkeer ttz ook bussen rijden aan 70 kmh. En ze durven dat om de 500 m herhalen... Yup 500 vtg/dag tegen mss één voertuig/dag...

Voorbeelden in het buitenland genoeg want in de meeste landen die ik ken bestaan die belachelijke VVR buiten de bebouwde kom niet. Die snelheidsremmende gedachte (waarom zo dwaas als het niet werkt ? waarom voorrang misbruiken, als er veel veiligere voorrangsborden bestaan ?), dit kan alleen maar in IQ < 70-landen bestaan.

UK is niet voor niets het veiligste land van Europa, want daar is elke weg ook derdeklaswegen in niemandsland geregeld met voorrangsborden en duidelijke dubbele wegmarkeringen op de rijbaan. Zelfs in de bebouwde kom heeft UK geen VVR, en is alles door verkeerstekens geregeld (incl rotondes, verkeerslichten enz...)

Ierland gebruikt wel voorrang van rechts maar niet aan T-kruispunten daar heeft de rechtdoorgaande weg steeds voorrang op het verkeer dat sowieso quasi moet stoppen om te kijken.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2014 om 15:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden