[quote=thomas v]
Citaat:
als je goed leest bedoel ik dat ongeveer 90% van de mensen in iets gelooft. Hier bedoel ik niet mee dat deze mensen puur katholiek gelovig zijn maar dat zij de overtuiging hebben dat er een bepaalde levenskracht aanwezig is. Maar deze is voor iedereen anders. Daarom zijn mensen ook steeds op zoek om deze kracht te kunnen benoemen. Wat hen vaak tot bepaalde religies en godsdiensten brengt of gewoon bij een zeer induviduele levensovertuiging die deze kracht kan benoemen.
|
Het is een oerdrift.
Citaat:
Maar vaak worden vooral godsdiensten door media en politieke partijen als overbodig en zinloos bestempeld. Wat voor mensen die een godsdienst beleiden zeer hard aankomt, het is immers iets waar ze dagelijks mee bezig zijn, ze passen hun leven zelfs aan en steken er veel energie in. Nu ik wil niet alles goed praten wat met godsdienst te maken heeft maar de positieve zaken worden te weinig vermeld.
|
Godsdiensten zouden veel verdraagzamer moeten zijn voor elkaar, ze streven immers allen naar hetzelfde.
Citaat:
opm. mischien ben ik wel wat jong en naïf maar als je goed luistert naar mensen en niet te veel naar media, ondek je vanzelf dat atheïsme toch bij een minderheid van de mensen aanwezig is (uit de geschiedenis leren we dat religie altijd heeft bestaan.
|
Inderdaad, maar ook religie moet evolueren.....het liefst naar iets beter en ruimer, iets vreedzamer.