Los bericht bekijken
Oud 15 december 2014, 15:37   #35
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Klopt vandaag een groot bakkes en morgen braaf aan het werk en zelfs de baas pijpen om zijn job te mogen houden. Hoe onnozel kan een mens zijn
Ik zou de hielen van een baas likken voor een job. Ik zou er alles voor over hebben, zelfs voor minder dan mijn uitkering wil ik werken. Als de regering daar eens rekening mee zou houden. Van mij mogen de lonen naar beneden en wie meer wil werken, kan meer krijgen. Al de rest moet zich maar tevreden stellen.

Het is niet EN EN, maar OF OF. Of je werkt langer en hebt meer geld, of je doet het niet en hebt het niet. Simpel as that!

Het is aan de bazen om ervoor te zorgen dat hun personeel gemotiveerd is door de sfeer in het bedrijf zo te maken, dat het rendeert en dat iedereen gemotiveerd is.

Het is aan de regering dat de sociale zekerheid betaalbaar blijft en dat kan niet, als men bedrijven gaat doodknijpen met allerlei taksen, zoals men nu bezig is. De bazen willen volgens mij wel meer volk aannemen, maar kunnen het niet, omdat het te duur is en ze hun producten ergens nog verkocht moeten krijgen.

Dat is het probleem. Onze sociale zekerheid wordt onhoudbaar. Nu de mensen ouder worden, is een pensioen een utopie. Onze regering is realistisch, maar het is niet aan hen om het tij te keren.

We moeten eens stil staan bij onszelf en een blij leren zijn met wat we hebben. We hebben het hier pakken beter dan bv in Derde Wereldlanden, maar we blijven meer en meer eisen en misschien is er wel een plafond aan de welvaart, dat we overschrijden.

Onze sociale zekerheid is een prachtig iets, maar het is onbetaalbaar, als we het zo blijven toepassen.

En het is niet alleen de werkloosheid. Ik ben geen racist, maar ons vluchtelingenbeleid kost ook pakken geld aan de gemeenschap en daar wordt op termijn ook niemand beter van, want we nemen hier mensen binnen, die onze cultuur niet eigen zijn, die dikwijls geen diploma hebben en we investeren in hun kansen.

Klinkt prachtig, maar wie wordt daar werkelijk beter van? Het is weer een belasting op onze sociale zekerheid. Onze lonen stijgen er door en solidariteit is een mooi ding, zolang je jezelf niet dood deelt.

Daarnaast zijn de echte winnaars van ons asielbeleid de mensensmokkelaars, die de sterke, jonge actieve bevolking uit hun landen van herkomst hier een mooiere toekomst beloven en hun dikwijls als haaienvlees in de zee doen eindigen. En de dictators die kindsoldaten en dergelijke kweken, die lachen ook, want ze vinden het ook leuker dat mensen van hen gaan lopen, als ze het oneens zijn, dan waardig tegenstand te gaan bieden. Zo blijft de gruwel duren, want het is een minderheid van de mensen, die een overvloed aan problemen veroorzaken.

Dan moeten dictators geen sociale zekerheid installeren en niet ontwikkelen. Stuur alles en iedereen maar naar hier en zij hebben nog meer macht en nog meer weelde. Zij worden niet geraakt, maar de mensen die achterblijven onder hun hoede, gaan het nog zwaarder hebben.

Zo geraakt de koek ongelijk verdeeld. We delen ons failliet en maken een systeem dat goed bedoeld is, maar meer leed veroorzaakt dan problemen oplost op termijn.

Denk aan het Mattheüseffect die de index op ons systeem heeft van de rijken rijker te maken en de armen in verhouding armer. Dat weten we ook allemaal, maar wie doet er iets aan?

Mensen, schiet niet op de regering. Niet ons land, maar de hele wereld is in crisis en in onevenwicht. We hebben alles ingezet met kolonisaties en imperialisme en nu valt alles uit elkaar en dragen we er de gevolgen van.

Denken ze echt met 1 dag staken, recht te trekken wat er al 150 jaar krom aan het groeien is? Als we niet ingrijpen en terugschroeven in onze drang naar weelde, gaan we er aan ten onder en wij niet alleen.

Ik denk dat er veel mensen meer recht hebben om te staken, dan de Belgen, maar het niet doen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 december 2014 om 15:52.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden