Los bericht bekijken
Oud 16 december 2014, 14:44   #250
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U hebt het over een piepkleine minderheid. Mijn Franstalige moeder is met pensioen en gaat, als het mooi weer is, zeer vaak naar de Kust. Waarom? Voor dezelfde reden als ik en de meeste Franstaligen wanneer ze naar de Kust gaan. Vanwege het prachtig weer, om van de zeelucht te genieten, om op de dijken te wandelen, om mini-golf te spelen, om te stranden, om te fietsen, enz................
Denkt u echt dat de meeste Franstaligen maar een seconde denken aan wat de Vlamingen van hun aanwezigheid aan de Kust denken? Maar het kan hen helemaal niet schelen te weten wat ze van ons denken ! En ik heb al slechte reacties van Vlamingen gehoord maar het doet meer lachen dan iets anders. Meer dan 50.000 Franstaligen pendelen elke dag van Brussel of Wallonië om naar Vlaanderen te werken, in bepaalde gemeenten van de Rand hebt u meer Franstaligen dan Vlamingen. Dat zegt alles. De meeste Franstaligen zijn helemaal niet communautair gericht, hebben nog minder interesse voor de politiek dan de Vlaamse bevolking. Cheminot zei op dit forum dat ze volgens hem "wereldvreemd" zijn : het is niet het geval. We willen gewoon ons tijd niet met futiliteiten willen verliezen.
En hup, hij is daar weer met zijn gezwets over de zee. We weten het nu al, het kan u geen bal schelen. Maar voor iemand die zich niet bezig houdt met dergelijke futiliteiten, voel je je vreemd genoeg wel steeds geroepen om te vertellen over Franstaligen aan de Vlaamse kust.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden