Los bericht bekijken
Oud 17 december 2014, 12:52   #5367
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat ten tijde van Stalin 260.000 Tatars, kinderen, vrouwen en mannen werden weggerukt uit de Crim en gedeporteerd wordt door het half dozijn Sovjet lovers van het forum onder de tapijt gevaagd. Nu wordt er nog alleen gewag gemaakt van de afstammelingen van de geimporteerde Russen.
Putin beloofde aan Erdogan meer rechten voor de Tartaren op de Krim dan ooit daarvoor (meer dus dan dat ze onder Oekraïne hadden). Dat was deel van de gasdeal overlaatst. Het is dus niet waar wat u zegt.

Men dient te erkennen dat de (economische) oorlog van de VS en Europa tegen Rusland succesvol is (sancties, deal met SA over olieprijzen, aanval op de munt, NATO meer oostwaarts...). Ik vraag me alleen af waar dat gaat eindigen. Denkt men echt gratis oorlog te kunnen voeren tegen Rusland, alsof het om het even welk derdewereld land gaat zoals die regelmatig op de menu staan van het Westen. Libië kon men gratis platbombarderen met meer dan 9000 bombardementen (waarbij er wonder boven wonder volgens de westerse pers maar in 1 bombardement per ongeluk burgerdoden vielen; voor wie die pers nog gelooft). Maar is Rusland niet een brug te ver? Misschien had men beter geen staatsgreep gepleegd in Oekraïne. Ik denk dat de VS (met in haar kielzog een vazalEuropa) gewoon handelde zoals men steeds doet zonder te veel na te denken over de gevolgen. Men weet van geen ophouden. Oorlog is hun 'manifest destiny'.

Wie leeft bij het zwaard...

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 december 2014 om 12:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden