17 december 2014, 20:04
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam
1. Ik staak voor de 40% Belgen die niet langer graag werken omdat ze constant onder werkdruk en stress zitten en daardoor in depressieve belanden.
2. Ik staak voor al die werkende mensen die graag meer tijd voor zichzelf, hun partner en hun kinderen hadden ipv langer en harder te werken.
3. Ik staak voor de 600.000 werklozen op wie politici en anderen afgeven terwijl ze graag zouden werken, maar er is geen werk.
4. Ik staak voor de duizenden jongeren die vandaag werkloos zijn en geen perspectief voor de toekomst zien.
5. Ik staak voor de jongeren die hun studies hebben moeten stoppen omdat ze die niet kunnen betalen.
6. Ik staak voor de 16% die in België in de armoede zit.
7. Ik staak voor de 34% in mijn eigen stad (Brussel) die in armoede leeft.
8. Ik staak voor de alleenstaande moeders in krotten van appartementen.
9. Ik staak voor de kinderen die met drie of vier een vochtige kamer moeten delen.
10. Ik staak voor de gepensioneerden die in armoede leven.
11. Ik staak voor ouderen voor wie zorg steeds duurder wordt.
12. Ik staak voor het miljoen Belgen dat een bezoek bij de dokter uitstelt omdat ze het geld niet hebben.
13. Ik staak voor de helft van de migranten in België die in armoede leeft.
14. Ik staak voor de mensen van Marokkaanse en Congolese origine omdat de bevoegde minister hen als minderwaardig beschouwt.
15. Ik staak voor mensen zonder papieren die gecriminaliseerd worden.
16. Ik staak voor de niet-stakers zodat essentiële basisrechten behouden blijven.
17. Ik staak voor de niet-stakers zodat de welvaartstaat, waarvan ze gebruik maken, blijft en wordt versterkt.
18. Ik staak voor een perspectief voor zij die uit de boot vallen en onze jongeren en kinderen.
19. Ik staak voor een betere toekomst waarvoor ik mij engageer en zal blijven engageren.
20. Het allerbelangrijkste: ik staak uit solidariteit. Het gaat niet alleen om mijn eigen belang. Mijn wijk, mijn stad, dit land, dit continent, deze wereld delen we samen. Het gaat ook om mijn medemens.
#ikstaakmee
Bleri Lleshi
|
Ben jij Bleri?
|
|
|