21 december 2014, 22:55
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
Zoals u ongetwijfeld weet zit “het probleem” enkel in het feit dat mijnheer Bollen opzettelijk een zinsdeel uit mijn post 515 volkomen uit de context citeert om daar enkele suggestieve vragen en een kwaadwillige “conclusie” in verband met mijn vermeende “onderhuidse gevoelens” aan te koppelen, wijl het antwoord op zijn vragen nochtans perfect duidelijk blijkt uit de verdere tekst van bedoelde post.
Ik citeer :
“Ik kan in verband met de kennelijk povere kwaliteit van het onderwijs in Vlaanderen slechts hopen dat de andere vakken met een beetje meer ernst worden gegeven, en dat bijvoorbeeld het Engels dat er wordt onderricht geen volstrekt onnuttig “schoolengels” is, althans niet in die mate dat de jongeren bij het einde van de basisopleiding evenmin in staat zijn om een gesprek te voeren met een Engelstalige.
Meer algemeen moet ik tot mijn ongenoegen ook een nivellering naar onder vaststellen in veel van onze Franse basisscholen : het verschil tussen de “goede” en minder goede scholen wordt alsmaar groter. Dat heeft een niet te onderschatten negatief gevolg op sociaal vlak : een degelijke basisopleiding en de toegangsmogelijkheden tot gedegen hoger onderwijs worden meer en meer iets voor de beter begoeden die het zich kunnen veroorloven om hun kinderen naar bedoelde “goede” scholen te sturen. Ik behoor tot de velen die zich inzetten om die trend te keren.
Ik hoop dat ook Vlaanderen voldoende goedmenende doorzetters telt die het onderwijs en derhalve de kennisontwikkeling van uw aller kinderen niet zo licht opvatten als blijkt bij sommige deelnemers aan deze discussiedraad. Een opwaardering van de opleiding tweede taal Frans ware daarbij al een goed begin.....”
U weet wellicht dat ik veel begrip heb voor het feit dat mensen wel eens wars van de logica en/of van de aperte waarheid een uitlaatklep zoeken voor hun frustraties, dus als mijnheer Bollen en u op die manier enig heil menen te kunnen vinden, nou, voor mij niet gelaten.
Ik maak graag van de gelegenheid gebruik, mevrouw, om u oprecht een vredige eindejaarsperiode toe te wensen, en een voorspoedig en vooral gezond jaar 2015.
|
Mijn notaris schrijft lichter verteerbare teksten...
|
|
|