Los bericht bekijken
Oud 22 december 2014, 00:03   #41
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het "natuurlijk instinct"? Hoe kunt u aftoetsen of iedere gedachte, wil, verlangen... wel een "natuurlijk instinct" is?
Met natuurlijk verwijs ik naar een verlangen/behoefte die spontaan ontstaat. Niet omdat iemand het heeft aangepraat, of omdat de maatschappij het als norm ziet. Maar omdat het er is zonder enige aanleiding

Verliefd worden, of tot iemand aangetrokken zijn is geen rationele keuze. Het gebeurt gewoon en een ring om je vinger of een samenlevingscontract zullen niet beletten dat je die gevoelens voor een ander krijgt.

Zo kun je in een relatie van 3 jaar zitten zonder dat er nog vuur is, een collega ontmoeten die aantrekkelijker is dan je partner, en het "natuurlijk instinct" hebben om je collega beter te leren kennen en er uiteindelijk mee naar bed te gaan.
Echter, door de maatschappelijke norm die zegt dat het verwerpelijk is om je partner te "bedriegen", onderdrukken velen hun verlangen.

En ik vind dat verkeerd. Ik vind ook dat er helemaal geen sprake is van bedrog als je tegen je partner toegeeft dat je anderen aantrekkelijker vindt dan haar. Het is pas echt ongezond om je vrouw wijs te maken dat ze de allermooiste is

Rationeel gezien kan ik geen argument bedenken waarom ik kwaad moet zijn als mijn vriendin bvb zich vergrijpt aan iemand die ze aantrekkelijk vindt.
Maar ik moet wel toegeven dat ik ongewenst jaloers word, en toch moeite zou hebben om daar mee om te gaan

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 december 2014 om 00:07.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden