Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Heel begrijpelijk: Poetin had dan al zijn neus gestoken in Oekraïense zaken. Of vergeet u voor de eenvoud eventjes de boy
|
De EU en de VS hadden ook hun lange neus in Oekraïne gestoken, een land waar ze niets te zoeken hebben, of vergeet U even de term "nulandistan"(voor er sprake was van enige Russische interventie). Rusland en Oekraïne zijn al vele eeuwen verbonden, beide waren constitutionele delen van de Sovjet-Unie. Dat het Westen de voormalige koude oorloig-vijand, nu net de verschillen tussen die 2 uitbuit in eigen voordeel, is net de provocatie te veel. Net alsof Rusland de verschillen tussen Vlamingen en Walen actief zou uitbuiten in eigen voordeel. Zou dat hier in het voordeel van de Russen pleiten denk je?
Wat Oekraïne betreft, die mensen hebben het erg slecht en zoeken elke strohalm. Vanaf duidelijk wordt dat het nieuwe regime hen bedrogen heeft zullen ze voor iets radicaal anders gaan. Hopelijk gritsen ze zoveel mogelijk EU-miljarden mee, en laten we hopen dat nadat de oligarchen hun dele hebben gehad, er iets voor Oekraine overschiet. Ondanks het feit dat een deel van de Oekraïeners misleidt werd, heb ik nog steeds sympathie voor die mensen. Het zijn geen westerlingen en ze steunen enkel het Westen omdat ze in sommige delen van Oekraïne tegen Rusland zijn (wat ik ook ergens versta).
Ik ken de Oekraïense mentaliteit, heel explosief, als hen iets niet aanstaat zul je het direct weten. Ze zullen je geloven en ervoor gaan, maar als ze zien dat ze bedrogen werden volgt er opstandigheid, echte Kozakken dus... Ik vrees dat het Maidan-regime de verwachtingen niet zal kunnen inlossen. En dan zou ik niet graag in de schoenen van Poroshenko staan...