Los bericht bekijken
Oud 3 november 2004, 17:37   #144
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Ik zal niet op Joos' pissen of dansen (en zeker niet in die volgorde ) maar je maakt toch een aantal fouten vind ik.
1) zich geviseerd voelen, zou het niet beter zijn te zeggen 'geviseerd zijn'. Of je nu alle homo's, joden moslims, zigeuners of Vlaams Blokkers op de korrel neemt, je viseert wel degelijk een groep.
2) Is het aan jou om uit te maken hoe sterk of zwak iemand door een opmerking zich gekwetst moet voelen? Is het niet eerder aan de geviseerde om dit uit te maken? Om maar een extreem (en off-topic voorbeeld te geven: na 12 jaar embargo van Irak vond Madeleine Allbright het nodig om volgende cassante uitspraak te plaatsen "Ik weet dat het een embargo een hoger prijs vraagt, maar we zijnj bereid die prijs te betalen.", Ter informatie, die prijs was de dood van 500.000 kinderen.)**
3) dank je dat we zijn opinie nog mogen becritiseren, je bent te goed
4) ik denk dat jij nog zou verschieten van hoeveel mensen zich inzetten, belangeloos en zonder op te vallen, op dat vlak zijn er veel mensen die Joos nog wat hadden kunnen leren.
5) die uitspraken zijn dus los te zien van zijn persoon? Oh, sinds wanneer zweeft een opinie los van een persoon, ik dacht eerder dat beiden samenhingen. Trouwens Joos kraakt zelf wel personen af: geperverteerde, modeverschijnsen (en, indien het waar is: addergebroed), dat noem ik wel personen afkraken.
**iraakse kinderen, uiteraard, géén amerikaanse, of wat dacht je? Interview voor "60 minutes" op CBS, ik heb het transcript, het is géén uit de context gerukte zin!!or 60 minutes op CBS, ik heb het transcript, het is géén uit de context gerukte zin!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2004 om 17:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden