Los bericht bekijken
Oud 27 december 2014, 21:42   #121
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo lang we francofonen als een blok aan ons been moeten meeslepen is dat inderdaad zo. Wij moeten van die francofonie af. Als we daarvoor "La Capitale" moeten laten vallen, dan is het maar zo. We hebben er nu reeds weinig in de pap te brokken.
We hebben zo veel in de pap te brokken dat men op een paar generaties de Reconquista zou kunnen voltrekken zodat "La Capitale" terug de hoofdstad wordt. Alleen staat dat tragischerwijze niet op de neoliberale agenda van de NVA.....
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Verlost zijn van de francofonen betekent ook verlost zijn van hun visie op sociaal-economisch vlak en verlost zijn van de transfers. Dan wordt Vlaanderen een gebied met een meer Noord-Europese stempel. Of Vlaanderen dan beter gediend is met helemaal onafhankelijk te zijn dan wel een confederatie te vormen met Nederland zal te toekomst uitwijzen.
Het verleden heeft echter reeds duidelijk gemaakt dat de twee scheidingen der Nederlanden een malus betekenden voor het zuiden.
Voor mij is het dus zonneklaar hoe de toekomst er zou moeten uitzien.
Een onafhankelijk Vlaanderen is in zekere zin een soort mini-Belgicisme want anti-Nederlanden. Het Belgicisme terugdraaien in de zuiverste zin betekent terug naar het VKN, een Nederlandse hereniging.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 december 2014 om 21:48.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden