Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2015, 08:32   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik herhaal, omdat ik het zo hilarisch vind:
de titel van de draad zegt totaal het tegenovergestelde van de tweede zin in de tekst van het geciteerde krantenartikel in de openingspost.
D�*t moet je maar doen.

titel: Asielzoekers zullen 225 euro moeten betalen

krantenartikel:

Citaat:
(inleiding van het krantenartikel) Nog dit jaar zouden nieuwkomers een retributie moeten betalen van om en bij de 225 euro voor de administratieve afwikkeling van hun verblijfsaanvraag. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad. De Raad van State vraagt zich af of het voorstel juridisch wel door de beugel kan.

(eerste zin van het krantenartikel)
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) spreekt van een billijk bedrag. (tweede zin van het krantenartikel) Verschillende groepen, zoals slachtoffers van mensenhandel of kandidaat-vluchtelingen, zullen de som niet moeten betalen, net zo min als EU-burgers.
....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden