Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2015, 17:53   #560
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Onze volgende vakantie is 1300km ver, dat zou dus 1,5-2 uur extra reistijd betekenen in theorie. Ik heb het even uitgerekend voor onze vakantieroute op basis van bestaande superchargers: thuis-Senlis (250 km) en dan ben ik al verplicht de overvolle A6 te nemen omdat er langs de A71 en A75 er geen zijn. Maar goed Senslis-Auxerre: 217km. Auxerre-Vienne 329km (al riskant als er file is). Vienne-Narbonne: 361km (je zou ook in Nimes kunnen tanken). Narbonne-Vic-Sau: 228km. Samen goed voor 1385km en 4 herlaadbeurten waarbij je bij 2 wel erg lang vol moet tanken omdat er meer dan 300km moet overbrugd worden. Laten we 45 minuten per beurt rekenen is dat een extra reistijd van 3 uur. Dat zou een reistijd betekenen van 15 uur waar we normaal er via de A75 er inclusief stops 12-12,5 over doen.

Dat is voor mij het verschil tussen een zware rit in 1 dag en twee dagen op rij rijden, want 15 uur in de wagen zitten, daarvoor hebben we niet genoeg Mr Beans en Cars in de DVD speler zitten.
Porsche panamera E-hybrid : aan 120-150 km/uur op autosnelwegen geeft dit een gemiddeld verbruik van 5,7 liter/100km. Was Naar Bologna/Italië en terug. Of ongeveer een 1200 kilometer enkele reis. Dus met 1 tank van 100 liter geraak je er zonder problemen. Cruisen in alle luxe en comfort. In 1 keer naar ginder rijden en uitgerust uitstappen.

Maar toch ben ik meer en meer fan de TESLA P85D
Puur voor de power dat die gaat hebben.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden