Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp
Onze volgende vakantie is 1300km ver, dat zou dus 1,5-2 uur extra reistijd betekenen in theorie. Ik heb het even uitgerekend voor onze vakantieroute op basis van bestaande superchargers: thuis-Senlis (250 km) en dan ben ik al verplicht de overvolle A6 te nemen omdat er langs de A71 en A75 er geen zijn. Maar goed Senslis-Auxerre: 217km. Auxerre-Vienne 329km (al riskant als er file is). Vienne-Narbonne: 361km (je zou ook in Nimes kunnen tanken). Narbonne-Vic-Sau: 228km. Samen goed voor 1385km en 4 herlaadbeurten waarbij je bij 2 wel erg lang vol moet tanken omdat er meer dan 300km moet overbrugd worden. Laten we 45 minuten per beurt rekenen is dat een extra reistijd van 3 uur. Dat zou een reistijd betekenen van 15 uur waar we normaal er via de A75 er inclusief stops 12-12,5 over doen.
Dat is voor mij het verschil tussen een zware rit in 1 dag en twee dagen op rij rijden, want 15 uur in de wagen zitten, daarvoor hebben we niet genoeg Mr Beans en Cars in de DVD speler zitten.
|
Porsche panamera E-hybrid : aan 120-150 km/uur op autosnelwegen geeft dit een gemiddeld verbruik van 5,7 liter/100km. Was Naar Bologna/Italië en terug. Of ongeveer een 1200 kilometer enkele reis. Dus met 1 tank van 100 liter geraak je er zonder problemen. Cruisen in alle luxe en comfort. In 1 keer naar ginder rijden en uitgerust uitstappen.
Maar toch ben ik meer en meer fan de TESLA P85D

Puur voor de power dat die gaat hebben.