Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2015, 22:26   #86
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Waarom zou die moeder dat niet mogen weigeren?

Mijn laatste medisch schooltoezicht dateert van, schat ik, een twaalftal jaar geleden. Eigenlijk is dat de laatste 50 jaar amper geëvolueerd. Nog steeds moet je daar in uw onderbroek met 10 anderen staan wachten op een koude gang, tot je wordt binnengeroepen bij een dokter die je nooit hebt gezien en aan u begint te frutselen. Uiteraard was er ook het obligate in het potje plassen, in een WC met een tafeltje waarop al 15 andere bekertjes urine staan. (zo verliep het althans toch bij het CLB, ik weet niet of dat in het staatsnet beter is)

Eerlijke gezegd vond ik dat allesbehalve van respect voor de leerling getuigen.
De waarheid die daarin zit is dat idd 50 jaar geleden men kinderen op de school op een toenmalige dictatoriale manier behandelede en dat zo'n keuringen eerder leken op een vleeskeuring en in kader van een soort machtsmisbruik en vals veiligheidsgevoel gaf.
Zeker weten dat ze in die tijd nog heel anders dachten over medische wetenschap en nog een pak minder wisten dan nu. Of ze toen het bestaan niog niet van kende of juistere diagnoses kon maken.

Niet dat nu alles inderdaad zoveel verbeterd is; getuige de "verplichte" controles en vaccinaties en als je niet de brave burger speelt dat ze hetegen vadertje staat gaan vertellen die u zwaar straft voor uw burgelijke ongehoorzaamheid. En eigenlijk dus ook voor het opkomen van uw eigen rechten en zogenaamde "vrijheden". Dictariaal op zijn 21ste eeuws maar blijkbaar aanvaard en normaal bevonden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden