Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
5,7 liter /100 km tijdens een 1200 km trip aan die snelheden in 1 keer rijden ? Tiens ADAC geeft een gemiddeld testverbruik van 9,1 l/100 km in de praktijk. En van 10,2 liter/100 km (bij in de regel 130 kmh aanbevolen) op de Bundesautobahn (BAB). Geloof jij wel zelf wat je hier beweert ? Autobild.de kwam op 7,8 liter/100 km tijdens een normrit van 155 km, was de accu volgeladen kwam ze tijdens dezelfde normrit [color="Blue"] én spaarzaam gereden zelfs tot 5,5 liter/100 km, moet zowat het minimumverbruik zijn. Verder lees ik in beide links dat die Panamera´s een 80 liter tank hebben, jij hebt 100 liter ?  (optie ofzo ? ) Eens op spritmonitor kijken... daar vind ik geen Hybrid-versie maar wel een zuinige 250 PK dieselversie, gemiddeld verbruik 7,8 liter of wat autobild.de ook bedoelde:
|
Als ik constant in de buurt rond rij, dus kleine wegen, dan zit ik op een 1000 -1100 kilometer met een tank van 100 liter. Rij ik via een autosnelweg naar bijvoorbeeld Gent dan zakt mijn verbruik al snel naar 7 - 8 liter/100km (boordcomputer). Rij ik een heel lange afstand autosnelweg en dit zonder files dus aan een constante dan ga ik snel onder de 6 - 7 liter/100km. Dit aan een normaal rijgedrag en aan snelheden tussen de 120 - 140 km/uur. 100 liter tank is standaard (toch niet als optie gevraagd). En als je wat bewuster rijdt laadt de batterij heel regelmatig op en rij je op rustigere stukken volledig elektrisch (E-power tot 120 km/uur). Bij de panamera heb je twee hybrides. De gewone S-hybrid (380PK) die je niet op netspanning kan opladen en maar een beperkte elektrische modus heeft. En de nieuwe E-hybrid (416PK) die je wel op netspanning kan opladen en veel zuiniger is ten opzichte van de S-hybrid. En de S-hybrid is 70% fiscaal aftrekbaar en de E-hybrid is 90% fiscaal aftrekbaar.
5,7 liter/100 km was tijdens een rit naar Italië, 's avonds heel laat vertrokken en een ganse nacht doorgereden (geen verkeer) en cruisecontrol op 130 km/uur. Met soms wat trager en soms wat sneller. Als cijfers geven ze 3,1 liter/100 km op. Maar dat zal men in werkelijkheid nooit halen.
Acceleratie 0 - 100 km/h : 5,5 s.
Topsnelheid : 270 km/h
Verbruik/Emissiewaarden* Totaal in l/100 km : 3,1
CO2-emissie g/km : 71
Totaal in kWh/100 km : 16,2
Prijs : vanaf EUR 114.556,75 incl. BTW