Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2015, 18:17   #1553
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat een gezever... Ik schijt op elke godsdienst. Mijn punt is gewoon dat als er hier een paar gevaarlijk gestoorde mensen zijn die oproepen om een godsdienst te verbieden omdat er twee geflipte idioten een aanslag plegen dat dit onaanvaardbaar is. Men moet die idioten elimineren, wat ondertussen gedaan is trouwens.
Verder mag en wat mij persoonlijk betreft moet men zoveel spotten met religie als men zin heeft. Ik doe niet anders.
Maar nooit zou ik oproepen om godsdienst te verbieden. Dan doe je hetzelfde als het kwaad dat je wil bestrijden. Wie dat dan nog met gebruik van geweld wil afdwingen gaat buiten het EVRM en pas je niet in onze maatschappij.
Om die burgemeester van Rotterdam te parafraseren : bol het dan af.
Ah vandaar de hetze tegen Vermeulen - die jij niet lijkt af te keuren want hij heeft ne krak in zijne kop, toch (?) - omdat hij de islam "beledigde"? Want daar ging 't om: over hem, niet over 'n 'godsdienst' verbieden. Want zoiets kan je niet verbieden.

Die burgemeester van Rotterdam jaja, die kan en mag dat zeggen.
Stel je voor dat 'n ander - bvb iemand zonder Marokkaanse roots- zulke dingen zou verkondigen, had ie al ettelijke aanklachten aan 't been.

Maar we dwalen af, mijn repliek ging over hoe de linkse media Vermeulen monddood gemaakt heeft waar jij nog 'n schep bovenop doet dat hij 'n krak in z'n hoofd heeft omdat hij de islam beledigde en haatspraak verkondigde.

Dat is dus die fameuze vrijheid van meningsuiting voor iedereen zolang je die mening niet aan anderen opdringt, al dan niet met geweld?

Jij strijdt daarvoor, maar enkel als islam niet beledigd wordt.

Ik begrijp 't volledig.
SDX is offline