Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2015, 19:17   #2008
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik zal u iets verklappen. In tegenstelling tot wat u denkt is levensbeschouwing geen wiskunde. Binnen een zelfde levensbeschouwing kan je dus vanalles hebben, van extra light tot en met extreem en gewelddadig.
Ik zal U iets anders verklappen. Een goddelijke openbaring pas je niet zomaar aan uw goesting aan.

Het is dat wat met de islam niet kan lukken, en het is daarom dat die godsdienst gedoemd is om zwaren ambras blijven te veroorzaken met alles wat niet-moslim is.

Ik heb uitgelegd waarom dat met zoiets als het Christendom WEL kan, omdat er daar geen in beton gegoten woorden van God in staan, en je dus kan plooien en wringen zoveel je maar wil.

Met de Koran gaat dat niet. Er is maar een enkele echte originele Koran. Geen enkele moslim gaat het in zijn hoofd halen om daar een iota aan te veranderen.

Iemand die niet gelooft dat de Koran het letterlijke woord van Allah is, is bij definitie geen moslim. Ik zal dus niet zeggen dat er geen ANDERE godsdienst kan uitgevonden worden die enige levenswijsheid tracht te putten uit het boek dat Koran heet, en eventueel zelfs een andere versie daarvan wil schrijven, en herinterpreteren en zo. Maar die uitgevonden godsdienst is NIET de Islam. Punt. Op dezelfde wijze als het Christendom wel degelijk ook geinspireerd is door het Oude testament, maar dat het Christendom een ANDERE godsdienst is dan het Jodendom. Omdat een ander boekje werd geschreven.
patrickve is offline