Los bericht bekijken
Oud 17 april 2003, 06:44   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Voor het overige vind ik het frapant dat bepaalde VB-aanhangers hier in deze discussie vaak als argumentatie verwijzen naar systemen in landen zoals Quatar en Saudië Arabië (niet echt de meest vooruitstrevende landen waar wij ons als Westers/kapitalisctisch land aan moeten spiegelen denk ik, dat het dan nog uitgerekend het VB is dat zich wil spiegellen aan systemen die gehanteerd worden in Islamitische samenlevingen is merkwaardig)
Een heel overhaaste conclusie en toont onmiddellijk ook aan dat men niet uit is op een eerlijke gedachtenwisseling.

"... vaak ... verwijzen naar systemen in landen zoals Quatar en Saudië-Arabië ..."

Vaak? Neen. Welgeteld éénmaal.

En daarenboven gaat het niet om een "systeem", maar slechts om een beleidsmaatregel, nl. het laten ondergaan van een HIV-test. Dit betekent op geen enkele wijze een goedkeuring of instemming met de rest van het gevoerde beleid of de staatsvorming in die landen. Naar ik hier op dit forum las, zou men ook in Singapore op HIV testen, en dat is dan wel een land met een totaal andere achtergrond. Tevens moet gezegd worden dat een verwijzing naar die landen geen argument is, slechts een element waarop men zich kan baseren om aan te tonen dat de HIV-test in dergelijke omstandigheden kan werken.

Wees bij een volgende keer wat correcter en minder overhaast bij het trekken van conclusies. U zal er wel aan doen.
Jan van den Berghe is offline