Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2015, 12:02   #1
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard "Mijn Parijse broeders...."

Bron

Citaat:
Tussen al die kritieken valt de boodschap op van Younnes Delefortrie, één van de 46 verdachten op het proces van Sharia4Belgium. Hij bestempelde de terroristen Kouachi als "Mijn Broeders." Een reactie die onmiddellijk een alarmbel deed afgaan bij de politie.
Oeps. Enige verduidelijking is blijkbaar op z'n plaats maar hij maakt het alleen maar erger.

Citaat:
Delefortrie: "Ik bedoel: deze mannen zijn mijn broeders in de islam. Ik ga mij niet van hen distantiëren. Betekent dat dat ik het geweld in Parijs goedkeur? Neen, ik neem daarover geen standpunt in. Als moslim heb ik niet het recht om andere moslims te verketteren.
Hier legt hij misschien wel eens de kern bloot waarom er weinig moslims te bespeuren zijn wanneer het onrecht vanuit hun middens komt en massaal op de been kunnen worden gebracht als het naar hen is gericht.
Hoe kan je van een gematigde islam spreken als de volgelingen niet eens in staat zijn elkaar te bekritiseren zoals wij dat als vanzelfsprekend vinden?

Citaat:
Younnes Delefortrie was zelf enkele weken actief ingekwartierd bij een radicale moslimmilitie in Syrië. Hij beweert daar nooit gevochten te hebben. Hij beseft dat de politie hem desalniettemin in de gaten houdt.

"Ik probeer in België terug te functioneren. Dat is bijzonder moeilijk als je altijd en overal als zondebok wordt opgevoerd. Hoe kan ik dan terug een normaal leven opbouwen met mijn gezin en mijn kinderen?"
Ocharme de sukkel. Niemand heeft begrip voor hem.
Als je gaat vechten voor het beloofde land, dan moet je er ook maar gaan wonen.