Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Al zal ik dan nooit van mijn leven op het Vlaams Blok stemmen wegens enkele doodeenvoudige redenen: het Vlaams Blok is tegen *euthanasie * homofilie * abortus en daarnaast ben ik niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en ben ik het niet eens met o.a. het onderwijsidee van het VB (om maar enkele zaken te noemen)
|
Correctie: het Vlaams Blok is niet tegen "homofilie" (dat kan ook
Wat stuit u dan zo tegen de borst bij het "onderwijsidee" van het Vlaams moeilijk), maar wel tegen de wettelijke gelijkberechtiging van de homoseksuele levensvorm. Niet de personen worden daarbij gediscrimineerd, maar wel worden bepaalde instellingen (als het huwelijk) voor dergelijke mensen niet opengesteld. Tegen "homofilie" kan men moeilijk zijn, daar dit nu eenmaal zich in de gevoelswereld afspeelt.
Blok?
|
Tja ga hier nu niet opnieuw beginnen over homofilie maar dat het Blok tegen homofilie is, tja, lees er eens een aantal uitspraken van Vlaams Blokkers op na hier op het forum maar ook door mandatarissen gedaan door de jaren heen.
M'n is dus ook tegen euthanasie. Waarom eigenlijk in Godsnaam??? Is het zo plezierig iemand die afziet als geen ander, enorme pijnen heeft, vredig te laten sterven ipv het leven nog te rekken met enkele maanden en te krijsen van de pijn. En ik kan het weten, mijn grootmoeder is enkele jaren geleden zo gestorven, niemand wens ik zo'n dood toe. Mocht die wet toen al bestaan hebben, er zou geen seconde aan getwijfeld zijn, zij heeft het zelfs meermaals gevraagd.