Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens
Oke, ik neem aan dat alle leven in de basis een DNA hebben, ...
|
Neem jij maar aan. Ik zou wel niet al te veel geloven van je aannames vermits dit nu al een tweede foutieve is.
http://en.wikipedia.org/wiki/RNA_virus
Citaat:
Ten eerste zou ik uitgaan dat de planten/bomen het eerst zijn ontstaan voordat ook maar het eerste dier of mens er was..
|
Na enig opzoekwerk lijkt dit juist te zijn. Maar waarom speculeer je eigenlijk? Tijdslijnen zijn vrij beschikbaar hoor.
Citaat:
Ten tweede de scheiding tussen dier/mens en planten is duidelijk betreft de voortplanting...alleen dieren en mensen planten zich voort door geslachtsgemeenschap, planten en bomen kunnen dat niet...
|
Zover ik weet heb je zowel sexuele als asexuele voorplanting bij zowel planten als dieren. Externe bevruchting en interne bevruchting heb je beide bij dieren. Vraag mij af hoe dat zit bij planten. Maar als je de typische geslachtsgemeenschap bedoelt zoals bij zoogdieren, dan heb je gelijk, al snap ik niet waar dit naartoe gaat.
Citaat:
en zijn logisch gezien toch afhankelijk van externe mogelijkheden, zonder dat zou het planten/bomenleven niet in staat zijn geweest om zich te vermeerderen...
|
U bent bewust dat er vandaag de dag nog dieren zijn die zich asexueel voortplanten indien dat echt moet? Wat denk je dat celdeling is? Hoe denk je dat de eerste planten zich zouden voortgeplant hebben?