Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas
Velen hier zeggen 'je suis Charlie'. Als we kijken wie Charlie was dan staat het blad voor een zeer links denkend mens. Het verheugt mij dus dat velen zich hier op het forum in Charlie herkennen. Zij die Charlie tijdens het leven nog voor 'communist' zouden hebben aanzien, erkennen zich nu in Charlie. Voor dit forum is dat een primeur. Elke dag lees ik hier rechtse berichten, maar sinds woensdag is bijna iedereen hier (als) Charlie. Zo'n massale en vooral plotse bekeringen tot links zijn ongezien. Ik ben blij dat iedereen zich een (linkse) Charlie voelt vandaag.
Was het maar waar dat iedereen die hier 'ik ben Charlie' zegt, effectief zoals de mensen achter Charlie zijn. Helaas is hun gedachtengoed juist vaak het tegenovergestelde...
|
De - intussen alweer nogal afgezaagde - uitspraak "je suis Charlie" dient echter niet om zich te identificeren met de slachtoffers, maar wel om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen. De echte ironie is dat die vrijheid van meningsuiting vandaag de dag nu net het meeste onder vuur ligt uit linkse hoek. Denk maar aan de negationismewet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
|