Tja een minderheidskabinet dat zou ik nu ook niet echt aanraden. Daar komt alleen maar miserie van en kan nooit de rit van 4 jaar uitzitten. Je zal op d'n duur zodanig toegevingen moeten doen op een partij in de oppositie dat je de eigenheid van de "regerende" partijen verloren gaat en dat dan eigenlijk de oppositie meerderheid gaat voeren. Vind dat nog al bizar vind ik.
En tja ik weet niet hé, maar kan je eigenlijk niet stellen dat Nederland eigenlijk al nu bijna één jaar zonder standvastige regering zit. Want de korte periode van CDA-VVD-LPF kan je niet echt beleidsvast noemen hé, er was wel altijd iets. OK hier in de paars groene regering is het ook niet altijd zonneschijn geweest; maar het is hier altijd best goed gebleven.
En persoonlijk denk ik dat D66 de meest geschikte partner is. De Christenunie en SPG zie ik nu niet echt zitten als regeringspartners van de VVD. Trouwens beide partijen halen slechts 3 en 2 zetels. IS dat wel opportuun om een regering te vormen? Ook al hebben deze partijen standpunten die nogal conservatief kunnen genoemd worden om niet te zeggen standpunten waarbij de klok ferm teruggedraaid wordt.
|