Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Beste 1207,
Ik begrijp je technische uiteenzetting wel. In het buitenland zullen de mogelijkheden voor de consument wel iets uitgebreider zijn. Ik geloof je wel. De consument die wilt kijken en ondertussen de volgende twee programma's wilt downloaden. Daar is inderdaad een publiek voor.
De selectieve kijker, die naar een meerwaarde zoekt, en ook iets anders te doen heeft dan naar een scherm te kijken en luisteren, denkt daar iets anders over. Die ziet het iets pragmatischer dan jou louter technisch vernuft.
Niemand wil een product waar je geen behoefte aan hebt en waarvoor je dus niet hoeft te betalen.
En dus ja. In Vlaanderen is Telenet nog steeds het beste product als het op kwaliteit prijsverhouding neerkomt.
|
Klopt, en daar zou Telenet al lang een sprong voorwaarts kunnen maken hebben.
De reden dat ze bij ons op Televisie vlak buiten gebonjourd zijn, is net dat: ze bieden producten aan waar wij geen behoefte aan hadden en het product dat we wel willen, bieden ze niet aan, of enkel in combinatie met een hele rits andere producten die we nog steeds niet willen maar waar we wel voor hoorden te betalen.
Ons interesseerde het niet om 100 en meer zenders te hebben, daar kijk- en luistergeld voor te betalen (of hoe ze dat nu ook noemen, auteursrechten als ik me niet vergis), als we daar toch niet naar kijken. VTM, VRT, VT4, de hele rits Waalse, Luxemburgse, NL, FR en al die andere zenders, daar zit letterlijk niets op dat ons boeit. Toen indertijd was Prime (inclusief hun on-demand aanbod) samen met de NatGeo/Discovery channels voor ons eigenlijk het enige waarvoor we Televisie hadden. Zonde van het geld dus.
Vandaag kijken wij puur on demand via Netflix/HBO. Al wat we willen, wanneer we het willen, zonder reclame en voor nog geen 20€ per maand.