Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2015, 18:35   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elysium Bekijk bericht
Ik dacht dat de civieleveiligheid nu een onderdeel is van het leger of onderdeel zou worden.

Ik heb het over een bewapende burgerwacht

De burgerwacht moet ook gemachtigd zijn om identiteitscontrole's uit te voeren, straten af te sluiten, orde te herstellen en indien nodig mensen uit te schakelen in extreme gevallen.

En ik zou hun bevoegdheid zover gaan laten gaan dat ze sluikstorters en mensen die sigarettenpeuken op straat gooien kunnen beboeten of aangeven.
Voordeel is dat deze mensen burgers zijn en in tegenstelling tot de politie geen aandacht trekt.

En het klopt, er zal een kostenplaatje aanhangen.
Maar in onze veiligheid mag men niet snoeien. Als men verder gaat zoals men nu doet gaat het ons nog veel meer kosten.
Bij het leger wil men naar 15000 militairen gaan, de politie krijgt minder geld etc etc... Binnen enkele jaren zit men met meer gevaarlijke units in ons land dan er veiligheidspersoneel is. En wie gaat er dan nog iets aan doen?
Moeten we onszelf dan gaan beschermen met de knots en de riek
Jij wil dus een Sturmabteilung oprichten in belgië. Terug bruinhemden die in de straten patrouilleren. Leuk gaat dat worden. We gaan ons su-perveilig voelen.
Wie mag de rol van Ernst Rohm spelen ?
Pandareus is offline