Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Wat een verassing, ge hebt uw mening niet moeten veranderen. Stel u voor!
Maar ik kan ook copy paste doen!
Ongeveer 6 tot 10% van alle gevallen van schizofrenie is te wijten aan het gebruik van cannabis (1,2,5). Per jaar zijn er ongeveer 1600 nieuwe gevallen van schizofrenie. Bij 100 tot 160 gevallen speelt cannabis dus een mede bepalende rol.
BEHANDELING VAN SCHIZOFRENIE
Bij de behandeling van schizofrenie zijn er aanwijzingen dat het gebruik van cannabis:
een negatieve invloed heeft op het verloop van de psychose en vaker leidt tot terugval;
ervoor zorgt dat de medicijnen tegen schizofrenie minder goed werken;
ervoor zorgt dat de bijwerkingen van de medicijnen minder gevoeld worden. Dit is vaak één van de redenen waarom patiënten toch willen blowen.
bepaalde symptomen van de psychose verminderen. Ook dit is vaak een van de redenen waarom patiënten toch willen blowen (6).
Als ik een zuivere leugenaar ben, dan zijn al die websites over de gevaren van cannabis ook zuivere leugenaars.
En nogmaals. Ik heb het gevaar van cannabis met eigen ogen kunnen waarnemen. Een goede voetbalmaat van mij werd in een jaar tijd bevangen door cannabis en zit nu al 20 jaar in een instelling als een plant. Hij kreeg dat niet van 'nootmuskaat'.
En dan beschuldigt ge mij een zuivere leugenaar te zijn ...
proficiat!
|
ah, handig natuurlijk dat je je bron weglaat.
hoe opent je bron?
Citaat:
Kan cannabis schizofrenie veroorzaken?
De combinatie van bepaalde genen en gebruik vergroten de kans op schizofrenie (1, 2)
|
je hebt predispositie nodig. Voor Cannabis, op zichzelf, die schizofrenie veroorzaakt, zijn er geen wetenschappelijke aanwijzingen.
Cherrypicken is een vorm van liegen. Dus ja, je bent een leugenaar
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoor...e-veroorzaken/
Laatst gewijzigd door morte-vivante : 20 januari 2015 om 18:20.
|