Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas
Ik was/ben mij daar ook over aan 't ergeren..... En dan nog feiten van eeuwen geleden (o.a. de kruistochten) aanhalen om die excessen van nu te minimaliseren of 'goed te praten'..... 
|
De verzuurde reactie van oud-VRT-aparatsjek Walter Zinzen liegt er ook niet om ! Voor mij een reactie van een bejaarde parastataal en destijds volstrekt politiek benoemde ambtenaar-journalist. Globaal genomen ben ik ook allerminst een fan van de politiek van de N-VA, maar hier gaat Zinzen ferm over de schreef !
http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2015/01/19/wrang
Alsof de agenten voor hun plezier die terroristen hebben doodgeschoten ? Zij gaven hen geen keuze. Wat moesten ze dan doen ? Naar hen toegaan, hen een knuffel geven, zeggen dat ze het nooit meer mochten doen, en dan verder de orde van de dag ? Heel dat knuffelbeleid heeft niet geholpen, dat leert ons zowel de geschiedenis als de actualiteit ! Dat poco-gedoe brengt ons steeds dichter bij de afgrond.
Voor mij een toonbeeld van de wrange starheid van 'den BRT' old school uit de jaren tachtig, toen de rode kruiwagens en masse werden voorgereden. Helaas zit een deel van die mentaliteit nog steeds bij de huidige openbare omroep ingebakken !