Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2015, 07:46   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Vrije meningsuiting: Coucke versus Van Bellingen

Van Bellingen, van het minderhedenforum, zei:
‘Zijn het niet eerder de Marc Couckes dan de moslims die de software van onze samenleving onbruikbaar maken?’

Coucke vindt zich beledigd en antwoordt:
Ik kan heel veel verdragen, maar titel/inhoud v column v @wouter2004 vind ik degoutant en beledigend. Onwaardig voor zijn functie.

Beiden kunnen zich beroepen op de vrije meningsuiting.

Van Bellingen wordt betaald met geld uit jouw en mijn belastingen; hij moet "voorzichtiger" zijn. Vind ik toch.

Coucke zou naar de rechter kunnen stappen voor belediging en racisme.
Maar of Coucke met de affaire meer publiciteit gekregen heeft dan anders, is nog maar de vraag. En hij zoekt graag publiciteit. Publieke figuren staan meer in the picture.

Afijn, ik blijf in mijn maag zitten met een soort van ambtenaar die met mijn belastingsgeld nodeloos andere mensen zit te beledigen.
Van Bellingen kent het verschil niet tussen de politieker (die door de kiezer kan afgestraft worden, maar voor de rest vrij is) en de ambtenaar (die alle burgers moet dienen).
Dat is, naar mijn indruk, toch zo typisch voor de sossen. Hun agenda primeert.

Wat mij betreft: dit is niet goed voor zijn centrum; Van Bellingen mag ontslagen worden.

titel: Coucke woedend op Van Bellingen van Minderhedenforum
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150120_01485526
Citaat:
Marc Coucke vindt dat de directeur van het Minderhedenforum, Wouter Van Bellingen, hem racistisch behandelt.

‘Zijn het niet eerder de Marc Couckes dan de moslims die de software van onze samenleving onbruikbaar maken?’ Wouter Van Bellingen, voormalig politicus voor Spirit, heeft op de Knack-website in niet mis te verstane termen kritiek op Marc Coucke, die onlangs zijn bedrijf Omega Pharma verkocht en daarmee een fortuin opstreek.

Hij vergeleek in een column die over de terreur van de afgelopen twee weken ging, Coucke met LuxLeaks en met rijke aristocratische families die op het einde van het Romeinse rijk weigerden om belastingen te betalen. ‘Het sluit nauw aan bij de LuxLeaks en de Marc Couckes van vandaag. Zijn zij misschien onze software onbruikbaar aan het maken?’

Coucke reageerde furieus. ‘Ik kan heel veel verdragen maar de titel en de inhoud van deze column vind ik degoutant, beledigend en onwaardig voor zijn functie’, twitterde Coucke gisteravond. ‘Als ik mezelf en de moslims in de uitspraken van Van Bellingen omdraai, ben ik een racist. Dan is hij dat ook.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden