Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Toch wel: ik heb mijn taal ter beschikking.
En mijn hart en ziel.
Ik maak me ernstig zorgen over het draagvlak van de rechtsstaat nu ik de indruk heb dat meer en meer mensen dat omleggen niet principieel veroordelen, maar enkel 'omdat dit nu eenmaal de wet is'.
|
Was het ooit anders? Waar en wanneer?Voor hoelang?
"rechtstaat" wil juist zeggen dat er wetten zijn en dat die ook toegepast worden, voor het geval je d�*t niet wist
In het geval TVG faalde de rechtstaat idd: hij schond prima facie art 1 & 2 van de NL Grondwet (en mogelijk nog enkele bepalingen over "smaad" en "laster" uit het SWB), zonder dat de OvJ meende te moeten vervolgen(én onpopulair, gezien het overlijden en de cultus van PF én riskant na een testcase over een grijze ezel) . Wijlen PF was zich duidelijk bewust van het risico op vervolging dat hij liep en wenste dan ook deze artikels te schrappen of aan te passen.
Nu heeft een zwakbegaafde (dit is te zacht uitgedrukt) zich geroepen gevoeld het recht (of zijn eigen enge visie erop dan toch) in eigen handen te nemen. Omdat de rechtstaat niet werkte... Het kadert wel in het modieuze privatizeringsidee: minder staat, meer privéinitiatief...

Er loopt inderdaad "
iets mis" met de rechtstaat, d�*�*r heb je gelijk in. (
Maar waar?)
Alle Vlamingen zijn varkensneukers
(In navolging van Sint Theo Van Gogh)
Een gat is een gat, zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
(anders: vrijheid van meningsuiting, weet je wel)