Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2015, 11:47   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Sossenkritiek en studentenbetogingen tegen hoog univ-geld net gedaan en ...

en blijkt dat we een massale invasie van de Hollanders gaan mogen ondergaan.

Voor de goedkoop.

Typisch geblaar: wereldvrede, wereldburger, maar hun praktisch denken op een eilandje zo klein.

titel: ‘Goedkope’ Vlaamse uniefs vrezen toeloop van Nederlanders
link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...c6f4ccefb6c051

Citaat:
In Nederland krijgen studenten vanaf volgend academiejaar geen studiebeurs meer. Als ze willen studeren, moeten ze dat voortaan helemaal zelf betalen of geld lenen. En dat kan flink oplopen: het inschrijvingsgeld is er makkelijk 2.000 euro voor een eerste opleiding, wie een master-na-master volgt, moet tot 15.000 euro neertellen.

De Vlaamse universiteiten vrezen door die beslissing een toestroom van Nederlandse studenten vanaf volgend academiejaar. Op dit moment zijn er al 7.604 Nederlandse studenten ingeschreven aan onze onderwijsinstellingen. In twee jaar kwamen er liefst 1.500 bij.

‘Ik maak me echt zorgen over de mogelijke toeloop’, zegt rector Alain Verschoren van de UA. ‘Onze aula’s zitten nu al bijna vol. De kwaliteit van het onderwijs zal er onvermijdelijk onder lijden.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden