Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2015, 16:42   #907
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar de mens is de hele atmosfeer aan het vergiftigen. Zelfs de scheten van onze veeteelt hebben impact op het milieu.
Dus neem de mens weg en de natuur zal weer floreren.
Ik zie ons echt niet als de redder, we gaan er al van uit dat de grondstoffen hier niet eeuwig zullen meegaan en bereiden al een vertrek naar een andere planeet voor. We zijn de parasiet die het leegzuigt, een uitgezaaide kanker op ieder continent. Wij duwen elk ander wezen in de diversiteit brutaal opzij en stellen sommigen ervan zelfs tentoon. Anderen eten we op wat een jaarlijkse holocaust veroorzaakt dat meer levens kost dan er ooit mensenlevens waren.

Of wij nog miljarden jaren hebben is niet gezegd... Er is meer dan één manier om te gaan.

The Langloliers, stom Russisch or whatever dat erop staat
Dit is een volledig ander verhaal en behoeft eigenlijk een eigen draad.

Er is misschien toch een relevantie voor deze draad. Al hetgeen zich afspeelt gebeurt volgend de principes van de survival of the fittest. Hoezeer we het ook zouden willen, niemand controleert het, het is inderdaad een stuurloos schip.

Ik ben meer optimistisch, ik denk dat het het schip zal blijven dobberen. Het zal nooit ergens aankomen maar het zal ook niet vergaan en ondertussen moeten we profiteren van de mooie zaken die het ons biedt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden