Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens
Niet erg netjes..inderdaad...maar het valt me wel op, en volgens mijn geheugen herinner ik mij ook nog een in het verleden gepubliceerd artikel waarin bepaalde wetenschappers uit een bepaalde tak iets van vloeistof in een mierenhoop goot met het resultaat wat voor een ondergrondse gangenstelsel die mierensoort (geloof van de termieten?) hadden, die was behoorlijk ruim verspreid als ik het bewuste foto of video nog van kan terug vinden ?
De volgende is een filmpje met gesmolten aluminium;
https://www.youtube.com/watch?v=IGJ2jMZ-gaI
Dat is bedenkelijk 1 van gewone mierenkolonies..de iets grotere en/of agressieve soorten hebben dan weer andere gangenstelsels en dergelijke afhankelijk van plaats en soort, geen 1 is exact hetzelfde uitgebouwd zoals gedacht...termietenheuvels zijn ondergronds anders dan de gangen van de gewone mieren !
Owja, uitzondering zijn mierensoorten in oerwouden; zoals de Amazonewoud waarvan het grootse deel ligt in Brazilië, waarvan mierenkolonies zich kunnen vestigen in zelfs maar een onopvallende dode boom boven de grond !
|
Er zijn echt zotte films over insecten, schimmels en parasieten te zien.
Maar dat mieren speciaal zijn is geweten. Er zijn zelfs groepen mieren die aan "tuinbouw" doen. Anderen gaan andere insecten verzamelen om ze te kunnen "melken" voor nectar.
Vraag een evolutionist over de evolutie van insecten en origins valt in het water...
Het meest frequente dat men daarvan terugvindt in fossielvorm zijn vleugels... Bijen vlogen al rond toen de Tiktaalik aan land kwam.
Vraag hun de evolutie daarvan eens uit te leggen
Dan moet het ergens onderweg beginnen opvallen (na onderzoek) dat de bewijslast evengroot is, als bij veelal religies.

Am I the only one who sees it?