Sarah Palin, de voormalige gouverneur van Alaska en de ex-'running mate' van John McCain in 2008, zegt dat ze geïnteresseerd is in de presidentsverkiezingen van 2016 en dat ze zich wel kandidaat zou durven stellen.
"Iedereen zou geïnteresseerd zijn als er zich zo een kans voordoet waarbij je het land kan dienen", zegt Palin aan ABC News. "Amerika heeft genoeg van dat 'Geen vrouwen toegelaten'-bordje op de deur van de 'Oval Office'", gaat ze verder.
Als Palin president wil worden in 2016, zal ze om te beginnen moeten afrekenen met andere Republikeinen. Zowel Jeb Bush, broer van George W. Bush en Mitt Romney, die het in 2012 moest afleggen tegen Obama, stellen zich mogelijk kandidaat. Voor de Democraten is Hillary Clinton de meest genoemde naam.
Of Palin zich nu kandidaat stelt of niet, ze is wel van plan om een rol te spelen: "Ik wil me niet per se kandidaat stellen, maar ik hou van de competitie. Competitie maakt iedereen beter en het zal zorgen voor betere oplossingen voor dit land", besluit Palin.
http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verki...dhtml?show=art
Topvrouw! Amerika gaat mooie tijden tegemoet met haar.